Bacanje hrane jedan je od najvećih problema današnjice s ozbiljnim posljedicama na okoliš i društvo.
Kaufland, jedan od vodećih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj, prepoznatljiv je po svojim društveno odgovornim inicijativama pa tako već godinama provodi kampanju protiv bacanja hrane „Reci neću hrani u smeću“. U razdoblju od šest godina putem registriranih posrednika donirano je više od 1300 tona voća i povrća, preko 385 tisuća prehrambenih proizvoda pred istekom roka trajanja te više od 911 tisuća pekarskih proizvoda. Isto tako, pomoću optimiziranih procesa u trgovinama koji omogućuju preciznije planiranje i naručivanje, bolje upravljanje zalihama i reduciranje viškova hrane, direktno se utječe na smanjenje otpada od hrane.
Prema podacima Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja u Hrvatskoj se u prosjeku baci oko 70 kg hrane po stanovniku godišnje, dok se globalni otpad od hrane mjeri u milijunima tona. Osim uzaludnog trošenja resursa poput vode, energije i rada, hrana koja završi na otpadu doprinosi emisiji metana, jednog od glavnih uzročnika klimatskih promjena.
Borba protiv bacanja hrane odgovornost je cijelog društva i svaki pojedinac može pridonijeti smanjenju problema planiranjem kupovine, pravilnim skladištenjem namirnica i korištenjem ostataka obroka. Ovakve inicijative ključne su u sprečavanju nepotrebnog bacanja, ali i pružanja pomoći onima kojima je hrana najpotrebnija.
Kaufland koristi razne mjere kako bi u svakom koraku vodio brigu o smanjenju količine bačene hrane te poziva sve građane da se pridruže kampanji „Reci neću hrani u smeću | Kaufland“ i budu dio rješenja ovog gorućeg problema. Samo zajedničkim naporima možemo smanjiti količinu bačene hrane i doprinijeti održivijoj budućnosti.
Autor: Kaufland Hrvatska k.d.