Novosti

Smanjivanjem otpada od hrane čuvamo okoliš i pomažemo onima kojima je pomoć potrebna

Čak petina, od sve hrane koja se na svijetu proizvede za ljudsku prehranu, se baci.  To je nevjerojatnih milijardu obroka dnevno! Samo u Europskoj uniji, svatko baci čak 132 kg godišnje (izvor: Eurostat 2023.). Otpad od hrane je jedan od glavnih uzročnika klimatskih promjena jer uzrokuje čak 10% svih emisija stakleničkih plinova (izvor: UNEP Food Waste Index Report 2024).

Kompanija Nestlé svjesna je utjecaja otpada od hrane na okoliš i zato je spriječavanje nastanka otpada od hrane postavila kao jedan od svojih glavnih poslovnih ciljeva. Gubitak i otpad od hrane mogu nastati u bilo kojem trenutku od primarne proizvodnje, preko proizvodnje i prerade hrane, transporta, skladištenja, maloprodaje pa sve do kućanstava. Kako bismo to spriječili, implementirali smo niz tehnoloških i edukativnih inicijativa s ciljem smanjenja gubitka i otpada od hrane za 50% do 2030. što je i dio našeg strateškog plana održivosti Net Zero to Roadmap. Surađujemo s poljoprivrednicima, znanstvenicima iz područja poljoprivrede, istraživačima i neprofitnim organizacijama diljem svijeta kako bismo smanjili gubitak i otpad od hrane.

Međutim, rad na prevenciji ne staje u trenutku kada je proizvod proizveden nego se konkretne stvari rade u čitavom lancu -  pametno se planira i dobro usklađuju proizvodnja i prodaja. Tako interno minimiziramo isteke rokova trajanja hrane i smanjujemo količinu proizvoda koja više ne može ići na tržište. Zahvaljujući ispravnom planiranju osiguravamo da se hrana ne baca. Nadalje, vodimo brigu da doniramo  dosta prije isteka roka valjanosti i to količine proizvoda koji se vjerojatno neće stići prodati , a kako bi se  na vrijeme  dostavili do krajnjih korisnika. Samo tijekom 2024. godine na tržištu Hrvatske donirali smo više od 20 tona svojih proizvoda.

Uz sve navedeno, inspiriramo i potrošače da smanje otpad od hrane u svojim kućanstvima.  Tema smanjenja otpada od hrane jedna je od osnovnih tema kompanije Nestlé u domeni održivosti. Prije nekoliko godina pokrenuli inicijativu Biraj Zeleno. To je edukativna kampanja koja se obraćala prvenstveno mladima jer su oni ciljna skupina puno osjetljivija na temu održivosti.

Digitalnu komunikacijsku kampanju odlučili smo proširiti tako da smo u studenskoj menzi od  viškova  hrane, koji su se skupili unazad nekoliko dana, pripremili dva  jelovnika: vegetarijanski i mesni te podijelili ukupno 1500 obroka. Na taj način spašeno je više od 90 kg hrane.

Provedena je edukativna kampanja za smanjenje otpada od hrane u kućanstvu: povezali smo se s kuharskim školama i domaćim chefovima i organizirali besplatne radionice kuhanja od ostatka hrane za građane. Na jednu od tih radionica  pozvani su profesori i učenici koji se školuju za kuhare u Centru za odgoj i obrazovanje Slave Raškaj Zagreb te smo odlučili da u 2024. godini u naše napore vezane uz otpad od hrane, dodamo element uključivosti. Naime, kulinarski smjer Centra Slave Raškaj certificiran je za rad po zero food waste principu pa smo, uz osiguranje pomoći za obnovu kulinarskog kabineta Centra, koji je stradao u potresu, osigurali za učenike završnih razreda radionice o kuhanju po zero waste principu. Uz pomoć za obnovu kabineta, za učenike centra Slave Raškaj bile su organizirane i radionice kuhanja po zero food waste principu, a održao ih je ambasador inicijative Biraj Zeleno, chef Mario Mandarić koji svoju karijeru i pristup kuhanju temelji na smanjenju otpada od hrane.

Naglašavamo da je cilj kompanije koju provodi Nestlé prevencija, a ne samo smanjenje posljedica. Vjerujemo da je smanjenje otpada hrane ključno za očuvanje našeg okoliša i stvaranje bolje budućnosti. Zato i u 2025. godini nastavljamo raditi na smanjenju otpada od hrane i dalje aktivno činiti dobro.

 

Autor: Nestle